2008. október 17., péntek

MKE- Felvételi infok 2

Felvételi információk - 2008


Vizsgamentességek

Az Országos Középiskolai Rajzversenyen 1-3. helyezést elért jelentkezők az első szakasz rostavizsgáján nem esnek ki. A versenyen elért eredmény igazolását legkésőbb az első szakasz rostavizsgájának napján kell benyújtani.

A felvételi vizsga
Nappali tagozaton a felvételi vizsga három részből áll:
első szakasz: előrosta:
Festőművész: 2008. március 25-26.
Szobrászművész: 2008. március 25.
Grafikusművész: 2008. március 25, 26, 27.
Intermédia-művész: 2008. március 27-28.
Restaurátorművész: 2008. március 28.
második szakasz: rostavizsga: 2008. június 30 - július 4. (folyamatosan)

harmadik szakasz: gyakorlati: 2008. július 7, 8, 9, 10. (folyamatosan)

Vizuális nevelőtanár szakon a gyakorlati vizsga: 2008 június 30, július 1, 2, 3.

A felvételi vizsga tárgyai szakonként

Festő
Első szakasz. Előrosta otthoni munkák alapján. Bemutatandó: minimum 10, maximum 20 db eredeti munka (kiegészítésként bemutatható fotódokumentáció is).
Második szakasz. Kötelező tanulmányrajz: fejrajz; aktrajz (maximum 70x100 cm) élő modell után szabadon választott rajzi technikával (szén, ceruza, kréta); a szak által megadott feladat szabadon választott festészeti technikával (akvarell, tempera, pasztell), a lassan száradó anyagok (pl. olaj) kivételével.
Harmadik szakasz. A szak által megadott feladat (beleértve kreatív, kompozíciós, tervezési stb. feladatokat), valamint az otthoni munkák bemutatása, beszélgetés. A beszélgetésen számot kell adni a jelöltnek az egyetemes és hazai művészettörténet alapos ismeretéről, a megadott szakirodalom (Beke László: Rajz- és műalkotások elemzése a középiskolák számára - Tatai Erzsébet: Művészettörténeti ismeretek. Enciklopédia, 2002.), valamint a helyi múzeumok és kortárs kiállítások alapján. Tájékozottnak kell lennie a XX. század és a kortársművészet területén.

Grafika (képgrafika szakirány)
Első szakasz. Előrosta otthoni munkák alapján. Bemutatandó: tanulmányrajz, egyedi rajz, egyedi grafika, esetleg sokszorosított grafikai lapok, maximum 20 munka. Csak eredeti grafikákat fogadnak el, fénymásolatokat és számítógépes nyomatokat nem.
Második szakasz. Kötelező tanulmányrajz: fejrajz (maximum 50x70 cm); aktrajz (maximum 70x100 cm) élő modell után; valamint a szak által megadott feladat szabadon választott technikával (szén, ceruza stb.), a lassan száradó anyagok (pl. olaj) kivételével. Általános műveltséget, kultúrtörténeti ismereteket felmérő kérdőív kitöltése.
Harmadik szakasz. A szak által megadott feladat (beleértve kreatív, kompozíciós stb. feladatokat is), valamint az otthoni munkák bemutatása, beszélgetés (Szőnyi István: A képzőművészet iskolája I-II. grafika részből).

Grafika (tervezőgrafika szakirány)
Első szakasz. Előrosta otthoni munkák alapján. Bemutatandó: tanulmányrajz, szakmai jellegű munkák, maximum 20 munka.
Második szakasz. Kötelező tanulmányrajz: fejrajz, aktrajz élő modell után, félíves méretben, szabadon választott technikával (szén, ceruza stb.) a lassan száradó anyagok (pl. olaj) kivételével. A szak által megadott feladat, valamint otthoni munkák bemutatása. Általános műveltséget, kultúrtörténeti ismereteket felmérő kérdőív kitöltése.
Harmadik szakasz. A szak által megadott feladat (beleértve kreatív, kompozíciós, tervezési stb. feladatokat is), valamint az otthoni munkák bemutatása, beszélgetés.

Szobrász
Első szakasz. Előrosta otthoni munkák alapján. Bemutatandó: rajzok, plasztikák (bármilyen anyagban), minimum 3-5 db. Bemutatható: fotók.
Második-harmadik szakasz folyamatos. Aktrajz élő modell után. Fej mintázása, agyagban, élő modell után. A szak által megadott, naponta változó feladat és beszélgetés. A feladatok a jelentkezők formai kreatívitását komponáló-, alakító-, rögtönzőképességét teszik próbára. Általános műveltséget, kultúrtörténeti ismereteket felmérő kérdőív kitöltése. (Beke László: Rajz- és műalkotások elemzése a középiskolák számára - Tatai Erzsébet: Művészettörténeti ismeretek. Enciklopédia, 2002., Ruhrberg, Schneckenburger, Fricke, Honeff: Művészet a 20. században- Taschen/Vince Kiadó, 2004.)

Restaurátor (szobrász)
Első szakasz. Előrosta otthoni munkák alapján. Bemutatandó: tanulmányrajz, kisplasztikák, portrék, érmek, faragás, illetve nagyobb méretű szobrokról készített fotódokumentáció.
Második szakasz. Fej mintázása agyagban, élő modell után. Akt rajzolása drapériával, élő modell után (félíves rajzlapon, szabadon választott technikával). Általános műveltséget, kultúrtörténeti ismereteket felmérő kérdőív kitöltése.
Harmadik szakasz. Figurális dombormű másolása (agyagban, léptékváltoztatással), otthoni munkák bemutatása, beszélgetés (a restaurálásra vonatkozó általános tájékozottság, kémia, fizika, biológia, művészettörténet és idegen nyelv középiskolai szintű ismerete). A jelentkezőtől elvárják a logikus gondolkodási készséget, a restauráláshoz használatos anyagok alapfokú ismeretét. (Ajánlott könyvek: A képzőművészt iskolája I-II. Képzőművészeti Alap Kiadóvállalat, Budapest, 1976-77.).

Restaurátor (festő)
Első szakasz. Előrosta otthoni munkák alapján. Bemutatandó: tanulmányrajz, színes tanulmányok (bármilyen technikával), másolat (lehetőleg akvarellel). Bemutatható: fénykép (nem beszállítható terjedelmes munkákról), restaurálási dokumentáció. A bemutatott anyag ne tartalmazzon videokazettát, diapozitívokat, eredeti múzeumi műtárgyat (helyette csak fényképet).
Második szakasz. Fejrajz; aktrajz élő modell után (félíves rajzlapon, szénnel vagy ceruzával). Általános műveltséget, kultúrtörténeti ismereteket felmérő kérdőív kitöltése.
Harmadik szakasz. Színes másolat készítése megadott képről léptékváltoztatással akvarell, otthoni munkák bemutatása, beszélgetés (a restaurálásra vonatkozó általános tájékozottság, kémia, fizika, biológia, művészettörténet és idegen nyelv középiskolai szintű ismerete). A jelentkezőtől elvárják a logikus gondolkodási készséget, a restauráláshoz használatos anyagok alapfokú ismeretét. (Ajánlott könyvek: Kurt Wehlte: A festészet nyersanyagai és technikái; Balassi Kiadó - MKE, Budapest, 1994. A képzőművészt iskolája I-II. Képzőművészeti Alap Kiadóvállalat, Budapest, 1976-77.).

Intermédia
Első szakasz. Előrosta otthoni munkák alapján. Bemutatandó: Az eddigi munkásságot reprezentáló válogatás bármilyen technikával készült munkákból (rajz, fotó, mozgókép (csak VHS video - PAL - vagy DVD - video PAL formátumu, stb.), illetve tervek, dokumentáció. Maximum 20 munka, legfeljebb A1-es méretben. A szakválasztás rövid írásos indoklása.
Második szakasz. Kötelező tanulmányrajz szabadon választott technikával (szén, ceruza stb.), a lassan száradó anyagok (pl. olaj) kivételével. Komplex, szakirányú felvételi a hagyományos művészeti technikák alkalmazásával (rajz, plasztika, fotó, montázs, kollázs, stb.) tematikus feladatok formájában.
Tájékozódó beszélgetés, melyre egy saját készítésű munkát hozzon magával a felvételiző.
Általános műveltséget, kultúrtörténeti ismereteket felmérő kérdőív kitöltése.
Harmadik szakasz. A jelentkező művészettörténeti ismereteit és művészeti tájékozottságát felmérő beszélgetés. A jelentkező mutasson be egy válogatást korábbi, bármilyen technikával készített önálló műveiből rövid beszélgetés keretében. Lényeges, hogy ez a válogatás átfogó képet nyújtson a jelentkező érdeklődési köréről, terveiről is. A Felvételi Bizottság által adott feladat (beleértve kreatív, kompozíciós feladatokat is) megoldása meghatározott technikával. Az első és második hét feladataira készült megoldások bemutatása a Felvételi Bizottság és a többi jelentkező jelenlétében. (Ajánlott irodalom: Moholy-Nagy László: Az anyagtól az építészetig; Hamvas Béla-Kemény Katalin: Forradalom a művészetben; Moholy-Nagy Lászó: Látás mozgásban; (Intermédia-Műcsarnok, 1997); Beke László: Rajz és műalkotások elemzése a középiskolák számára.)

A nappali tagozat vizsgáin az általános műveltséget, kultúrtörténeti ismereteket felmérő kérdőív kitöltése.
AJÁNLOTT IRODALOM:
Beke László: Rajz- és műalkotások elemzése a középiskolák számára
Tatai Erzsébet: Művészettörténeti ismeretek. Enciklopédia, 2002.
Grafika (képgrafika szakirányon): Szőnyi István: A képzőművészet iskolája I-II. grafikai rész is.

Vizuális nevelőtanár (egyetemi)
Fejrajz élő modell után, félíves méretben, aktrajz élő modell után, max. 70x100 cm-es méretben. A szak által megadott feladat. Szakmai beszélgetés (otthon készített munkák, esetleg portfoliót kell bemutatni).

A felvételi vizsgán készített munkák az Egyetemen maradnak

Magyar Képzőművészeti Egyetem Felvételi infok

Felvételi információk - 2008


1062 BUDAPEST, ANDRÁSSY ÚT 69-71
Tel +36 1 351 7956
Fax +36 1 342 1563
E-mail:tanulm@mke.hu


A jelentkezési lapot a megadott határidőig a következő címre kell beküldeni:
"Felsőoktatási felvételi jelentkezés" 1380 Budapest, Pf. 1190

Felvehető összlétszám (kapacitás): 143 fő (Ebből 20 fő levelező)

Szakok, képzési idő, vizsgatárgyak


Képzési szint Tagozat Finanszírozási forma Választható szak, szakpár Képzési idő(félév) Vizsgatárgyak neve Írásbeli Szóbeli
Osztatlan Nappali Államilag festőművész 10 alkalmassági vizsga gyakorlati vizsga Alk GY -
Osztatlan Nappali Költségtér. festőművész 10 alkalmassági vizsga gyakorlati vizsga Alk GY -
Osztatlan Nappali Államilag intermédia-művész 10 alkalmassági vizsga gyakorlati vizsga Alk GY -
Osztatlan Nappali Költségtér. intermédia-művész 10 alkalmassági vizsga gyakorlati vizsga Alk GY -
Osztatlan Nappali Államilag grafikusművész (1) 10 alkalmassági vizsga gyakorlati vizsga Alk GY -
Osztatlan Nappali Költségtér. grafikusművész (1) 10 alkalmassági vizsga gyakorlati vizsga Alk GY -
Osztatlan Nappali Államilag restaurátorművész (2) 10 alkalmassági vizsga gyakorlati vizsga Alk GY -
Osztatlan Nappali Költségtér. restaurátorművész (2) 10 alkalmassági vizsga gyakorlati vizsga Alk GY -
Osztatlan Nappali Államilag szobrászművész 10 alkalmassági vizsga gyakorlati vizsga Alk GY -
Osztatlan Nappali Költségtér. szobrászművész 10 alkalmassági vizsga gyakorlati vizsga Alk GY -
Kiegészítő Levelező Költségtér. vizuális nevelőtanár (egyetemi) 4 gyakorlati vizsga GY -

(1) Szakirányok: képgrafika, tervezőgrafika.
(2) Szakirányok: festő, kőszobrász, faszobrász.

Képregény pályázat

Képregény pályázat a rajzolni kedvelőknek

A pályaműveket 2008. december 1-ig lehet benyújtani

A Magyar Televíziós, és Filmművészeti Szövetség Képregény Pályázatot ír ki mindazok számára, akik kedvet érzenek ahhoz, hogy képregényes formába öntsék a fantáziájukat. A pályázaton életkori megkötés nélkül bárki részt vehet. Személyenként csak egy pályamű adható be. A pályaművek témája szabadon választható, és a pályaművek bármilyen technikával készülhetnek.

A pályaművek értékelése során a hangsúlyt nem pályázó alkotók rajzbeli, és szakmai tudására helyezzük, hanem a kreatív megoldásokra, az egyéni látásmódra, és a gazdag képzeletvilágra. A pályaműveket A4-es formátumban, minimum 1 oldal, és maximum 5 oldal terjedelemben lehet benyújtani postai úton, vagy elküldeni elektronikus levél csatolmányaként.

A pályaművekhez mellékelni kell a pályázati jelentkezési lapot. A pályázaton csak olyan pályaművel lehet részt venni, amely más hasonló jellegű pályázatra nem került benyújtásra, és nem jelent meg nyomtatásban.

A pályaműveket 2008. december 1-ig lehet benyújtani. A pályázat eredményhirdetésére 2009. január 10-én kerül sor.

A Képregény Pályázat nyertese ingyen részt vehet a Képregény-rajzolói, és Illusztrátori, valamint a Storyboard-rajzolói, és Látványtervezői Kurzuson. Ezenkívül a nyertes alkotó egy éves ingyen szövetségi tagságot nyer, amely számos előnnyel, és kedvezménnyel jár együtt. A pályázati díj összértéke 140 ezer Forint.

Postacím: 1173, Budapest, Tabán utca 6. III/9. Varga Attila alelnök részére, „Képregény Pályázat” jeligével.

Tervezz nekünk arculatot !!


Beadási határidő: 2008. november 11.

Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy a végleges arculat kialakítása az Alapítvány munkatársaival történő gyakori személyes konzultációt és utómunkálatok elvégzését kívánhatja meg!
Mivel az arculat jellegének illeszkednie kell a Pszinapszis - XIII. Budapesti Pszichológiai Napok céljaihoz, közönségéhez és témájához, ezért az alábbiakban röviden ismertetjük ezeket.
A Pszinapszis három napja hagyományosan péntek - szombat - vasárnapra esik, mivel céljai között szerepel a szakmai ismeretterjesztés mellett alternatív szabadidő-eltöltési lehetőségek biztosítása is. Ennek megfelelően az előadásokkal és sajátélmény-műhelyekkel párhuzamosan a látogatóknak lehetősége van számos kulturális programon is részt venni: kiállítások, koncertek, Élő Könyvtár, színházi előadások, harcművészeti- és divatbemutatók várják az érdeklődőket.
Rendezvényünk célcsoportja: látogatóink nagy részét a fiatalok teszik ki (20-30 év). Emellett meg akarjuk szólítani az idősebb korosztályt is, így az arculatnak - bár elsődleges célja a fiatalok figyelmének felkeltése - az idősebb korosztály számára is elfogadhatónak kell lennie.
A rendezvény idei témája: a Pszinapszis szakmai programja minden évben más-más témát jár körül, amelyre illeszkedik a kulturális program is.
Az idei főcím: "SZÍNPADON A DÍSZLET!"
A következő témákat fogjuk feldolgozni: Környezet hatása életünkre és életünk hatása a környezetre számos szempontból (környezettudatosság, környezeti változások, ergonómia, szociális környezet). Vajon a valóságban élünk vagy már egy virtuális világ is uralja életünket? Megszabhatjuk, hogy kik vagyunk, vagy szerepeink uralnak minket? Mit tehetünk, hogy eligazodjunk a média sűrűjében, hogyan kezelhetjük az ezer irányból ránk ható befolyásolásokat, manipulációt - akarjuk ezt egyáltalán? Hogyan tudunk egyensúlyban élni önmagunkkal és környezetünkkel egyszerre? Vegyük észre, hogy kikkel, és mivel vesszük körül magunkat, amivel meghatározzuk azt a világot, amiben élünk.
A pályázatot a Pszinapszis arculatának megtervezése (beleértve a honlap arculatát is) alkotja.
Kérjük, hogy a pályamű elkészítése során végig vegyétek figyelembe az alábbi szempontokat:- Az arculat illeszkedjen a célcsoporthoz (elsősorban végzős középiskolások, fiatal felnőttek - emellett meg kívánjuk szólítani a határszakmák - szociológusok, pedagógusok stb. - képviselőit)- A grafikai munka képezzen egységet minden a Pszinapszishoz kapcsolódó terméken, és a honlapon egyaránt (lásd lentebb)- Legyen meghatározó színvilága- Mint a Pszinapszis korábbi honlapjain is látható, minden évben volt valamilyen ábra, mely az aktuális év "logója" - ezt a hagyományt idén is folytatni kívánjuk (2006-ban pl. "búgócsiga", mint grafikai elem) A továbbiakban ezt az ábrát ikonnak nevezzük.- A Pszinapszis 2007-ben arculatának részeként kidolgozásra került az immáron állandó logó, melyhez az arculatnak illeszkednie kell. A logó mellékelve a pályázati kiíráshoz.- Az arculat illeszkedjen a Pszinapszis témájához- Végül és nem utolsó sorban, a Pszinapszis grafikai koncepcióját a főcím és a téma határozza meg!
RÉSZLETEK:
A pályaműnek az alábbi elemeket kell tartalmaznia:- Honlap: Jelen pályázatnak nem képezi részét a honlap programozása. A főoldal, a menüsorok és az almenük grafikai tervezését várjuk. A benyújtottpályaműnek látványtervet kell tartalmaznia. A honlap design elkészítésekor figyelmetekbe ajánljuk a tavalyi Pszinapszis hivatalos honlapját (=http://www.pszinapszis.hu), mely menüsor tekintetében példaként szolgálhat. Az alábbiakban ismertetjük az idei honlapon elvárt menüsort.
- Program- Napi bontás- Információk- Rólunk- Támogatóink- Sajtószoba- Aktuális hírek- Programtervező (lásd tavalyi honlapon: órarend)- Webshop (lásd tavalyi honlapon: DVD-rendelés)- Kereső- Fórum- Életképek (lásd tavalyi honlapon: galéria)- GYIK- English
Beadási határidő: 2008. november 11.
A honlapon szerepeljen a Pszichodiák Alapítvány logója, és honlapcíme is.1. Plakát A plakáton szerepeljen a brand, a "Budapesti Pszichológiai Napok" felirat, a rendezvény időpontja és helyszíne, a főcím, az ikon, címszavak a rendezvényről, előadók nevei (mivel ezek az információk még nem állnak rendelkezésünkre, ezért ezeknek a helyét és stílusát tervezd meg), a Pszichodiák Alapítvány logója és honlapcíme, a Pszinapszis logója és honlapcíme, valamint szponzorcsík.
A honlap és a plakát alapján történik a pályázat nyertesének kiválasztása, akinek a későbbiekben feladata lesz további szóróanyagok és ajándéktárgyak grafikájának megtervezése is, a meglévő design kisebb átalakításával.
Bármilyen kérdés esetén fordulj bizalommal kapcsolattartóinkhoz (kérünk titeket, ha e-mailen kerestek meg minket, akkor mindkét megadott e-mail címre küldjétek el kérdéseiteket):
Ott Stefánia
ott.stefania@gmail.com+36-20/423-1921Jambrik Mátéjambrik.mate@pszinapszis.hu+36-20/959-9393Pszichodiák Alapítvány 1064 Budapest, Izabella utca 46. www.pszichodiak.hu

Építőművészet-alapszak

ÉPÍTŐMŰVÉSZET ALAPKÉPZÉSI SZAK
1. Az alapképzési szak megnevezése: építőművészet
2. Az alapképzési szakon szerezhető végzettségi szint és a szakképzettség oklevélben szereplő megjelölése:
– végzettségi szint: alapfokozat (baccalaureus, bachelor; rövidítve: BA)
– szakképzettség: építőművész (BA)
– a szakképzettség angol nyelvű megjelölése: BA in Architecture
3. Képzési terület: művészet
4. Képzési ág: építőművészet
5. A képzési idő félévekben: 6 félév
6. Az alapfokozat megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma: 180 kredit
6.1. A képzési ágon belüli közös képzési szakasz minimális kreditértéke: -
6.2. A szakirányhoz rendelhető minimális kreditérték: -
6.3. A szabadon választható tantárgyakhoz rendelhető minimális kreditérték: 10 kredit
6.4. A portfolióhoz (diplomatervezési feladathoz) és a szakdolgozathoz rendelhető minimális kreditérték: 10 kredit
a) A portfolióhoz (diplomatervezési feladathoz) rendelhető minimális kreditérték: 5 kredit
b) A szakdolgozathoz rendelhető minimális kreditérték: 5 kredit
6.5. A gyakorlati ismeretekhez rendelhető minimális kreditérték: 90 kredit
6.6. Intézményen kívüli összefüggő gyakorlati képzésben szerezhető minimális kreditérték: -
7. Az alapképzési szak képzési célja, az elsajátítandó szakmai kompetenciák:
Az építőművész alapképzési szak célja olyan szakemberek képzése, akik képzettségük és képességük révén építész stúdiók, vállalkozások, hatóságok és egyéb intézmények alkalmazásában az épített környezet tervezésében, menedzselésében elsősorban a művészi igényességet igénylő feladatok megoldásában – irányítás mellett – részfeladatokat látnak el. Tervezési jogosultsághoz nem kötött területeken önállóan is tevékenykedhetnek. A képzés célja továbbá, hogy a megszerzett ismeretek alapul szolgáljanak a továbbtanulásra a mesterképzésben, illetve egyéni vagy szervezett továbbképzéseken.
a) Az alapfokozat birtokában az építőművészet alapképzési szakon végzettek ismerik:
- az építészeti terek és formák kialakítását, az arányok, a tömegek és a lépték helyes megválasztását,
- az épített konstrukciók alapvető műszaki méretezését,
- az épületszerkezetek korrekt kialakítását és az anyagok helyes kiválasztását,
- az építészet társadalmi beágyazottságából eredő kötöttségek kezelését,
- a tervezés humán kérdéseit,
- a társművészetek integrálási módozatait,
- az épületek statikai működését, az épületszerkezetek funkcionális kialakítását, a szükséges épületinstallációk (gépészet, elektromosság) működési elveit.
b) Az alapképzési szakon végzettek alkalmasak:
- egy tervező teamben munkatársként részt venni a tervezési munka minden fázisában, a beépítési tervtől az épülettervezésen át a belsőépítészeti részletekig,
- kiemelt grafikai munkák elvégzésére a tervezési feladatok prezentációjához,
- nagyobb léptékű munkák egyes belső tereinek önálló belsőépítészeti feldolgozására,
- engedélyhez nem kötött kisebb volumenű környezetalakítási munkák önálló megtervezésére,
- kisebb léptékű belsőépítészeti feladatok önálló megoldására.
c) a szakképzettség gyakorlásához szükséges személyes adottságok és készségek:
- széles körű műveltség,
- felelősség,
- egyéni döntéshozatali képesség,
- minőség iránti igény,
- kritikai attitűd,
- értékek kialakítására és megtartására törekvő céltudatos magatartás,
- önálló vagy szervezett formában történő folyamatos továbbképzés iránti igény,
- jó kézügyesség és rajzkészség,
- térlátás.
8. A törzsanyag (a szakképzettség szempontjából meghatározó) ismeretkörök:
- alapozó ismeretek: 30-60 kredit
művészeti tanulmányok (rajz, színtan, formatan, anatómia, ábrázoló geometria); tervezési alapismeretek (építészeti tervezés); elméleti stúdiumok (általános elméleti alapismeretek);
- szakmai törzsanyag: 70-170 kredit, ebből
a) kötelező tervezési és szakelméleti ismeretek, kötelező általános elméleti ismeretek: 30-80 kredit
tervezési stúdiumok (építészeti, belsőépítészeti tervezés); szakelmélet (statika, épületszerkezettan, épületgépészet és villamosság, szaktörténet); elméleti stúdiumok (filozófiai, művészettörténeti és társadalomtudományi ismeretek);
b) szakmai gyakorlatok: 10-20 kredit
c) differenciált szakmai ismeretek: 30-70 kredit
kötelezően választható tervezési és szakelméleti ismeretek, kötelezően választható általános elméleti ismeretek:
művészeti tanulmányok (például formatan, mintázás, színtan); tervezési stúdiumok (például bútorszerkezettan, kreatív stúdiumok); elméleti stúdiumok (filozófiai, művészettörténeti és társadalomtudományi ismeretek).
9. Szakmai gyakorlat:
A szakmai gyakorlatok célja, hogy a hallgatók megismerkedjenek a tervezőirodai munka sajátosságaival, belelássanak az épület megvalósulási folyamatába: a tervezési fázistól a megbízóval, majd a kivitelezőkkel folyó egyeztetéseken keresztül a tervezési művezetésig.
10. Nyelvi követelmények:
Az alapfokozat megszerzéséhez államilag elismert legalább középfokú C típusú nyelvvizsga vagy azzal egyenértékű érettségi bizonyítvány, illetve oklevél szükséges.

2008. október 16., csütörtök

Iparművészeti képzés- Fotográfia

Az iparművészeti képzési ág fotográfia alapképzési szakja fotográfus tervező szakképzettséggel bocsátja ki végzettjeit. A fotográfia egy sajátos formanyelv, amelynek elsajátítása révén a szakma művelői képesek képi üzenetek megfogalmazására. A képzés interdiszciplináris tudást nyújt, ami lehetővé teszi a végzettek számára, hogy az integrált vizuális csatornákon keresztül és a modern képalkotási módszerek megismerésén át munkájukkal hatékony szerepet töltsenek be a vizuális kultúra társadalmi kiteljesítésében. Ez az interdiszciplinaritás azért indokolt, mert a fotográfus tervezőknek tisztában kell lenniük a fotográfiához kapcsolódó különböző értelmezések filozófiai, szociológiai és művészeti aspektusaival egyaránt. Az ezt lehetővé tévő általános elméleti tárgyakat egészíti ki a szakmai ismeretek széles köre. A hallgatók az alapképzés során megismerik a fotográfia műfajait, a fotográfia és tágabb értelemben a vizuális kommunikáció különböző területeit, a fotográfiai tervezőtevékenységhez szükséges alapszintű gyakorlati és elméleti ismereteket, a legújabb fotográfiai technológiai eljárásokat, a rokonítható (kiegészítő és támogató) médiumok gyakorlatát. A hallgatókat arra is felkészítik, hogy képesek legyenek összehangolni a technológia újdonságaiban rejlő lehetőségeket saját alkotói elképzeléseikkel.
A szakma elsajátítását az alapképzési szakaszban szakmai gyakorlat segíti elő, amelynek keretében a hallgatók a fotográfia különböző területein működő kreatív és kivitelező stúdiók, ügynökségek munkájába bekapcsolódva szerezhetnek tapasztalatokat. A gyakorlat helyszínei lehetnek reklám, editorial vagy egyéb alkalmazott jellegű fotóanyagok előkészítésével, gyártásával foglalkozó stúdiók, illetve fotóügynökségek, szerkesztőségek, valamint minden olyan terület, ahol a fotográfiát kommunikációs eszközként alkalmazzák. A hallgatók a szakmai gyakorlat során megismerkednek gyártási, fejlesztési sajátságokkal, tudásszintjüknek megfelelően bekapcsolódnak a munkába, ismereteket szereznek különböző munkafolyamatok és kreatív műveletek rendszeréről, felépítéséről, munkakörök egymáshoz való viszonyáról. A gyakorlatok során szerzett ismeretek és kompetenciák jelentős mértékben segítik a majdani pályakezdést és beilleszkedést a kreatív iparba.

Iparművészeti képzés - Design és művészetelmélet

Az iparművészet képzési ág design- és művészetelmélet alapképzési szakja design- és művészetelemző szakképzettséggel bocsátja ki hallgatóit. A végzettek interdiszciplináris műveltséggel, tájékozottsággal rendelkeznek, ami lehetővé teszi számukra a képi vizuális kultúra, a tárgykultúra és az építészet több szempontú, ám mégis egységes kritikai szemlélettel és készségekkel megközelítő elemzését. A képzés által oktatott általános ismeretek felölelik a filozófia, kommunikációelmélet, művészettörténet, társadalomtudomány, művészeti tekhné (például képalkotás, tárgyalkotás, téralkotás).területeit. Ennek a diszciplináris alapnak köszönhetően a design- és művészetelemzők képesek ezen tudományterületek szempontjainak és módszereinek alkalmazásához, ugyanakkor a hallgatók alaposan megismerik az alkotófolyamatokat is, hiszen ezen ismeretek hiányában az elméleti reflexió hiányos és felületes lehet. A vizuális kultúra elemzésének a társdiszciplínák ismerete mellett a kép-, tárgy- és téralkotás folyamatainak alapos tanulmányozása is integráns része. Az elméleti ismeretek mélyebb megértését, illetve az egyes tevékenységekkel kapcsolatos képességek és készségek fejlesztését az alapszak során gyakorlati képzés szolgálja.
A design- és művészetelemzők szakképzettségnek megfelelő munkakörök közé tartozik a szerkesztő, szakíró, szakoktató, munkaszervező, kurátor asszisztens feladatkörök ellátása. A végzett szakértők alkalmasak információk kritikus, a design- és művészetelmélet szakterület interdiszciplináris szempontjait integráló elemzésére és feldolgozására, idegen nyelven és az informatika legújabb eszközeivel való hatékony kommunikációra. A képzés felkészíti hallgatóit összefüggő szövegek, valamint vizuális jelekkel, tipográfiai eszközökkel, ikonokkal tagolt szövegek, táblázatok, adatsorok, vizuális reprezentációk (mozgóképek, állóképek, térképek, diagramok stb.) megértésére, értelmezésére is.
A szakma műveléséhez szükséges személyes jellemzők és attitűdök között kiemelten fontos a minőségtudat, minőségigény és sikerorientáltság, a kritikai gondolkodás és elemzésre való képesség, valamint az értékek kialakítására és megtartására törekvő céltudatos magatartás.

Iparművészeti képzés- Textil szak

A képzés öt szakirányban történik: szövöttanyag-tervező, nyomottanyag-tervező, kötöttanyag- és formatervező, öltözéktervező, öltözék-kiegészítő tárgy (bőr) tervező.

A képzés célja olyan textiltervezők képzése, akik általános műveltségük és kreativitásuk alapján alkalmasak szakmai területükön tervezési feladatok ellátására, a gazdasági és technológiai követelmények figyelembevételével. Tervezőként a textiles kultúra színvonalának fejlesztésére és a hagyományok megőrzésére, minőségi megújítására törekszenek.

Az első év alapozó ismereteket ad egységesen minden hallgatónak.

A második és a harmadik évben a művészeti tanulmányok, tervezési tanulmányok mellett a szakgyakorlatok – szakoktatás-műhely ismeretek, a szakági ismeretek adják a szakmai tudáshoz szükséges hátteret. A hallgatók műveltségi szintjének emelésében kiemelkedő szerep jut a szakelméleti, a szaktörténeti tantárgyaknak.

Az oktatás folyamatában meghatározó szerepet kapnak a nemzetközi pályázatok, szakmai versenyek, kapcsolatok cégekkel.
A bolognai kétfokozatú oktatásban a BA textiles oktatási program és a ráépülő MA képzés lehetővé teszi a hallgatók személyes képzési útjának kialakítását. Cél a sokoldalú, kreatív tervezői szemlélet kialakítása art-craft-design vonatkozásokban, megalapozva a hallgatók korszerű szakmai magatartását.

TEXTILTERVEZÉS ALAPKÉPZÉSI SZAK
1. Az alapképzési szak megnevezése: textiltervezés
2. Az alapképzési szakon szerezhető végzettségi szint és a szakképzettség oklevélben szereplő megjelölése:
- végzettségi szint: alapfokozat (baccalaureus, bachelor; rövidítve: BA)
- szakképzettség: textiltervező (zárójelben megjelölve a szakirányt)
- a szakképzettség angol nyelvű megjelölése: BA in Textile Design
3. Képzési terület: művészet
4. Képzési ág: iparművészet
5. A képzési idő félévekben: 6 félév
6. Az alapfokozat megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma: 180 kredit
6.1. A képzési ágon belüli közös képzési szakasz minimális kreditértéke: -
6.2. A szakirányhoz rendelhető minimális kreditérték: 30 kredit
6.3. A szabadon választható tantárgyakhoz rendelhető minimális kreditérték: 10 kredit
6.4. A portfolióhoz (diplomatervezési feladathoz) és a szakdolgozathoz rendelhető minimális kreditérték: 10 kredit
a) A portfolióhoz (diplomatervezési feladathoz) rendelhető minimális kreditérték: 5 kredit
b) A szakdolgozathoz rendelhető minimális kreditérték: 5 kredit
6.5. A gyakorlati ismeretekhez rendelhető minimális kreditérték: 90 kredit
6.6. Intézményen kívüli összefüggő gyakorlati képzésben szerezhető minimális kreditérték: -
7. Az alapképzési szak képzési célja, az elsajátítandó szakmai kompetenciák:
A szakon folyó oktatás célja olyan textiltervezők képzése, akik alkalmasak szakmai területükön tervezési feladatok ellátására, a gazdasági és technológiai követelmények figyelembevételével. Önálló tervezőként vagy alkalmazottként a textiles kultúra színvonalának fejlesztésére és a hagyományok megőrzésére, minőségi megújítására törekszenek. Felkészültségük alapján alkalmasak egyedi és sorozatban gyártható tárgyak tervezésére és elkészítésére önállóan is, valamint tervezői és kivitelezői csoportok tagjaként is. Szakmai és elméleti ismereteik alapján alkalmasak tanulmányai mesterképzésben történő folytatására.
a) Az alapfokozat birtokában a textil alapképzési szakon végzettek ismerik:
- a textiltervezés alapszintű gyakorlati és elméleti ismereteit,
- a textiltervezés területén felmerülő sokrétű tervezési feladatok megoldási lehetőségeit,
- a szakmai feladatok elemzésének ipari, gazdasági és társadalmi szempontjait,
- az etikai, műszaki és gazdasági szempontok tervezésbe való integrálását.
b) Az alapképzési szakon végzettek alkalmasak:
- textiltervezői képzettségüknek megfelelő kreatív feladatok ellátására,
- egy tárgy, termék megtervezésére, amely alkalmas az egyéni és társadalmi, racionális és emocionális igények kielégítésére,
- társadalmi, műszaki és gazdasági területek szakembereivel való együttműködésre,
- tervezési koncepciójuk indoklására, döntéseik megvédésére,
- a textiltervezés területén szokásos speciális ábrázolási technikák és tervezési módszerek színvonalas alkalmazására.
c) A szakképzettség gyakorlásához szükséges személyes adottságok és készségek:
- kreativitás,
- jó együttműködési készség,
- személyes felelősségtudat, etikai érzék,
- minőségtudat és minőségigény,
- sikerorientáltság,
- kritikai érzék,
- értékek kialakítására és megtartására törekvő magatartás,
- döntéshozatal képessége.
8. A törzsanyag (a szakképzettség szempontjából meghatározó) ismeretkörök:
- alapozó ismeretek: 30-60 kredit
művészeti tanulmányok (rajz, szín-, plasztika- és formatanulmányok); tervezési stúdiumok (tervezési alapismeretek); szakelméleti ismeretek (textilkémia és anyagismeret, néprajz); elméleti stúdiumok (általános elméleti alapismeretek);
- szakmai törzsanyag: 70-170 kredit, ebből
a) kötelező tervezési és szakelméleti ismeretek, kötelező általános elméleti ismeretek: 30-80 kredit
művészeti tanulmányok (rajz, festés, szakmai ábrázolás, vizuális stúdiumok); szakelmélet (textil- és viselettörténet); szakági ismeretek (számítógépes tervezési ismeretek); szakgyakorlat (prototípus előállításának ismeretei); elméleti stúdiumok (filozófiai, művészettörténeti és társadalomtudományi ismeretek);
b) szakmai gyakorlatok: 10-20 kredit
c) differenciált szakmai ismeretek: 30-70 kredit
- kötelezően választható tervezési és szakelméleti ismeretek, kötelezően választható általános elméleti ismeretek: tervezési stúdiumok (például szakirányok szerinti tervezési alapismeretek); szakági ismeretek (például szakirányok szerinti általános gyakorlati – technológiai és termékkonstrukciós – ismeretek); elméleti stúdiumok (filozófiai, művészettörténeti és társadalomtudományi ismeretek);
- kötelezően választható szakirányú modulok (például szövöttanyag-tervező, nyomottanyag-tervező, kötöttanyag- és formatervező, öltözéktervező, öltözékkiegészítő-tervező szakirányok):
A kötelezően választható szakirányú modulok (szakirányok) a kötelezően választható ismeretek és a szabadon választható ismeretek egyes tantárgyainak, valamint a szakmai gyakorlatoknak (a szakirány tanterve által) meghatározott csoportosításával teljesíthetőek. A kötelezően választható szakirányú modulok (szakirányok) kreditértéke: 30-50 kredit.
9. Szakmai gyakorlat:
A szakmai gyakorlatok célja, hogy a hallgatók a textiltervezés területén megismerjék a különböző szakmai vállalkozások (például kézifestő, kéziszövő műhelyek, méretes szalonok, kötött és hurkolt alapanyag-gyártó és konfekció cégek, design stúdiók, bőrdíszműves cégek, táska- és cipőgyártó cégek, lakástextil-gyártó cégek stb.) tervezői és gyártói munkafolyamatait, marketing stratégiáját, és a szakmai gyakorlat alatt aktívan bekapcsolódjanak a választott cég aktuális feladatainak megoldásába.
10. Nyelvi követelmények:
Az alapfokozat megszerzéséhez államilag elismert legalább középfokú C típusú nyelvvizsga vagy azzal egyenértékű érettségi bizonyítvány, illetve oklevél szükséges.

Iparművészeti képzés -Kerámia tervezés- Szilikát szak

Az alapképzés végzettjei a kerámiatervezés szakterületén felmerülő kézműves és ipari tervezési feladatokat látják el. A szakma feladatai közé az egyedi, a kis- és nagyszériás tárgyak tervezése, megvalósítása egyaránt beletartozik. A képzés biztosítja a hallgatók számára a kerámiatervezők munkájához szükséges kulturális és szakelméleti, korszerű technológiai és mesterségbeli, művészetelméleti és tudományos ismereteket. Az általános elméleti tudásanyag mellett a szakismeretek köre olyan területekre terjed ki, mint a kerámiatervezés területén felmerülő általános termék- és tárgytervezési feladatok megoldási lehetőségei, a fontosabb tervezői információbázisok és információszerzési források megismerése, az ergonómiai, technológiai és gazdasági szempontok tanulmányozása. A tervezési munkához elengedhetetlen, hogy a szakemberek ismerjék a szakmai feladatok ipari, gazdasági és társadalmi szempontú elemzésének módjait, rugalmasan tudjanak reagálni a piacgazdaság kihívásaira. A piaci szempontok mellett a szakma fontos követelménye az is, hogy művelői felelősséget érezzenek a vizuális és különösen a tárgyi kultúra értékeinek védelme és a tárgykultúra fejlesztése iránt a környezet megóvásának figyelembevételével.
A kerámiatervezők munkája alapvetően egy-egy termék vagy tárgy megtervezése, megvalósítása. Ehhez gyakran szükséges a társadalmi, műszaki és gazdasági területek szakembereivel való együttműködés, a tervezett tárggyal kapcsolatos tervezési megfontolások prezentálása, indoklása. A szakmai munka része a kerámiatervezés területén szokásos speciális ábrázolási technikák és tervezési módszerek magas szintű alkalmazása is.
Az alapképzési szakon kötelező szakmai gyakorlat révén a hallgatók a kerámiatervezés különböző területein megismerhetik az iparvállalatok terméktervező, termékfejlesztő munkáját, illetve a design-vállalkozások vagy kisebb tervező-gyártó vállalkozások mindennapjait. A szakmai gyakorlat remek lehetőség arra, hogy a hallgató bekapcsolódjon néhány cég tervezőmunkájába, részt vehessen felkészültségének megfelelő feladatok megoldásában, miközben olyan gyakorlati ismeretekre és kompetenciákra tehessen szert, amelyekre későbbi pályafutása során szüksége lesz.

Iparművészeti képzés -Tervező grafika

TERVEZŐGRAFIKA ALAPKÉPZÉSI SZAK
1. Az alapképzési szak megnevezése: tervezőgrafika
2. Az alapképzési szakon szerezhető végzettségi szint és a szakképzettség oklevélben szereplő megjelölése:
- végzettségi szint: alapfokozat (baccalaureus, bachelor; rövidítve: BA)
- szakképzettség: tervezőgrafikus
- a szakképzettség angol nyelvű megjelölése: BA in Graphic Design
3. Képzési terület: művészet
4. Képzési ág: iparművészet
5. A képzési idő félévekben: 6 félév
6. Az alapfokozat megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma: 180 kredit
6.1. A képzési ágon belüli közös képzési szakasz minimális kreditértéke: -
6.2. A szakirányhoz rendelhető minimális kreditérték: -
6.3. A szabadon választható tantárgyakhoz rendelhető minimális kreditérték: 10 kredit
6.4. A portfolióhoz (diplomatervezési feladathoz) és a szakdolgozathoz rendelhető minimális kreditérték: 10 kredit
a) A portfolióhoz (diplomatervezési feladathoz) rendelhető minimális kreditérték: 5 kredit
b) A szakdolgozathoz rendelhető minimális kreditérték: 5 kredit
6.5. A gyakorlati ismeretekhez rendelhető minimális kreditérték: 90 kredit
6.6. Intézményen kívüli összefüggő gyakorlati képzésben szerezhető minimális kreditérték: -
7. Az alapképzési szak képzési célja, az elsajátítandó szakmai kompetenciák:
A szakon folyó oktatás célja olyan tervező grafikusok képzése, akik a vizuális kultúrában való felkészültségük, humán ismereteik és műveltségük birtokában képesek a szellemi, eszmei tartalmak vizuális formában történő megjelenítésére. Felelősséget éreznek az általános vizuális kultúra terjesztéséért, színvonalának emeléséért. A képzés célja a tervtől a kész grafikai munkáig minden munkafolyamat (kép, tipográfia, hang, mozgás stb.), továbbá a technikai kivitelezés oktatása annak érdekében, hogy sokszorosításra alkalmas minőségben (print, multimédia, online hálózat) alkalmas minőségű munkák ltrehozására készítse fel a hallgatókat. A képzés fontos eleme az intuíció és a tudatosság ötvözése a tervezésben. A végzettek kellő mélységű szakmai és elméleti ismeretekkel rendelkeznek a képzés mesterszinten történő folytatására.
a) Az alapfokozat birtokában a tervezőgrafika alapképzési szakon végzettek ismerik:
- a grafikai tervező tevékenységhez szükséges alapszintű gyakorlati és elméleti ismereteket,
- tervezőgrafika és tágabb értelemben a vizuális kommunikáció különböző területeit,
- a kommunikáció és az információ mélyebb összefüggéseit, azok értelmezéseit,
- az információk megszerzésének és adaptálásának eljárásait és módszereit,
- a legújabb grafikai technológiai eljárásokat,
- a rokonítható (kiegészítő és támogató) médiumok gyakorlatát,
- a prezentáció – mint az elsajátított ismeretanyag gyakorlati produktuma – készítésének elveit,
- a tervezőgrafika területén előforduló speciális ábrázolási technikákat és tervezési módszereket.
b) Az alapképzési szakon végzettek alkalmasak:
- tervezőgrafikusi szakképzettségüknek megfelelő munkakörök ellátására,
- egy üzenet megtervezésére, megvalósítására, amely társadalmi, racionális és emocionális igényeket elégít ki,
- a terv megvalósításához szükséges együttműködésre, a társadalmi, műszaki és gazdasági területek szakembereivel,
- a szakterületen felmerülő általános tervezőgrafikai feladatok megoldására és nyomdai előkészítésére,
- egy-egy szakmai feladat eszmei, tartalmi, gazdasági és társadalmi szempontú elemzésére,
- a tervezett üzenettel kapcsolatos tervezési megfontolásaik indokolására, döntéseik alátámasztására.
c) A szakképzettség gyakorlásához szükséges személyes adottságok és készségek:
- együttműködési, kapcsolatteremtő képesség,
- az egyéni döntéshozatal képessége,
- csoportmunkára való képesség,
- minőségtudat és minőségigény,
- sikerorientáltság,
- kritikai attitűd,
- az értékek megteremtésére és megőrzésére törekvő magatartás,
- kreativitás.
8. A törzsanyag (a szakképzettség szempontjából meghatározó) ismeretkörök:
- alapozó ismeretek: 30-60 kredit
művészeti tanulmányok (rajzi, alaktani, színtani, tipográfiai tanulmányok); szakelméleti alapismeretek (általános vizuális kommunikációs szaktörténet); elméleti stúdiumok (általános elméleti alapismeretek);
- szakmai törzsanyag: 70-170 kredit, ebből
a) kötelező tervezési és szakelméleti ismeretek, kötelező általános elméleti ismeretek: 30-80 kredit
tervezési stúdiumok (grafikai tervezési alapismeretek, kreatív tervezés); tipográfiai stúdiumok (tipográfiai alapismeretek, kreatív tipográfiai tervezés); szakági ismeretek (informatika, számítógépes ismeretek, programelsajátítások, nyomdai előkészítési ismeretek); szakelmélet (médiasokszorosítás, nyomdatechnológia); elméleti stúdiumok (filozófiai, művészettörténeti és társadalomtudományi ismeretek);
b) szakmai gyakorlatok: 10-20 kredit
c) differenciált szakmai ismeretek: 30-70 kredit
kötelezően választható tervezési és szakelméleti ismeretek, kötelezően választható általános elméleti ismeretek: tervezési stúdiumok (például látványtervezés, fotográfiai stúdiumok, kalligráfia); szakági ismeretek (például tervezési módszertan, dramaturgia, prezentációs technika); elméleti stúdiumok (filozófiai, művészettörténeti és társadalomtudományi ismeretek).
9. Szakmai gyakorlat:
A szakmai gyakorlatok célja, hogy a hallgatók a grafikai tervezés különböző területein megismerjék az ügynökségek tervezőmunkáját, illetve a tervezőstúdiók vagy kisebb tervező-gyártó vállalkozások mindennapjait. A hallgató a szakmai gyakorlat alatt bekapcsolódik néhány cég tervezőmunkájába és felkészültségének megfelelő feladatok megoldásában vesz részt.
10. Nyelvi követelmények:
Az alapfokozat megszerzéséhez államilag elismert legalább középfokú C típusú nyelvvizsga vagy azzal egyenértékű érettségi bizonyítvány, illetve oklevél szükséges.

Iparművészeti képzés -FORMATERVEZÉS

Az alapfokozatot szerzett formatervezők a formatervezés különböző területein kis- és nagysorozatú termékek formai tulajdonságainak és használati jellemzőinek megtervezését végzik. Az alapképzés arra is felkészíti a hallgatókat, hogy az egyedi vagy kisszériás tárgyak tervezése mellett azok előállítását és akár forgalmazását is képesek legyenek lebonyolítani. A formatervezői tevékenység feltételezi azt is, hogy a szakma művelője képes legyen a terv megvalósításához szükséges társadalmi, műszaki, gazdasági és piaci területek szakembereivel való együttműködésre, a tervezett tárggyal, termékkel kapcsolatos tervezési megfontolásai indoklására, döntései megvédésére, a formatervezés területén szokásos speciális ábrázolási és modellkészítési technikák és tervezési módszerek alkalmazására.
A szakmai ismeretanyag a formatervezői tevékenység alapszintű gyakorlati és elméleti ismereteinek széles körét öleli fel. A képzés során a hallgatók elsajátítják a tárgy-, illetve termékfunkciók és a formaképzés alapvető összefüggéseit, megismerik a tervezői kutatás módszerét, a fontosabb tervezői információbázisokat és információszerzési forrásokat, az információk elemzését és rendszerezését, a formaterv látványszerű megjelenítésének kézi és elektronikus technikáit, a térbeli modellkészítés anyagait és technikáit. Felkészülnek arra is, hogy munkájuk során az ergonómiai, a műszaki, a gazdasági, a piaci és a társadalmi szempontokat integrálják a tervezési folyamatba. A képzés során kínált formatervezési stúdiumok például a termék-, bútor- és csomagolástervezési alapismereteket ölelik fel, amit szakági ismeretek egészítenek ki egyebek mellett az általános termékkonstrukció, bútorszerkezettan, csomagolástechnológia szakterületeiről. A szakmai anyag mellett általános elméleti tárgyakat is el kell sajátítaniuk a hallgatóknak a filozófia, művészettörténet és társadalomtudomány területéről.
Az alapképzési szakon nyújtott felkészítést szakmai gyakorlatok teszik teljessé. Ezek révén a hallgatók a formatervezés különböző területein közvetlenül ismerhetik meg az iparvállalatok terméktervező, termékfejlesztő munkáját, illetve a design-vállalkozások vagy kisebb tervező-gyártó vállalkozások mindennapjait. A szakmai gyakorlat egyedülálló lehetőség arra, hogy a hallgatók bekapcsolódhassanak néhány cég tervezőmunkájába, részt vehessenek felkészültségüknek megfelelő feladatok megoldásában. Ennek köszönhetően a kezdő formatervező olyan gyakorlati ismeretekre és kompetenciákra tesz szert, amelyekre későbbi pályafutása során szüksége lesz.

2008. október 14., kedd

Álatlános információk a pályázatainkhoz !!!

A dávid művészeti szabadiskola pályázatai !

Budapesti és Pest megyei lakosok részére


· gyermek pályázatok• 6-14 éves korig
(Zsűrizés ›› – 6-8éves – 9-11 éves – 12-14éves – korosztály szerint történik !)
• ifjúsági pályázatok › › •14-25 éves
• felnőtt pályázatok › › • 25 - felső korhatár nélkül

• A páyázatokra vonatkozó általános információk •

• Pályázati típusok :
Egyfordulós:
A zsűri a kiírt pályázat elbírálását, a helyezési eredmény kialakítását ,kizárólag a beadott
otthon készült pályaművek alapján végzi.
Kétfordulós:
A zsűri a kiírt pályázat első fordulójának elbírálását, kizárólag a beadott otthon készült
pályaművek alapján végzi ,míg a Dávid Művészeti Szabadiskolában lebonyolításra kerülő
második forduló eredményét(a végeredményt) a döntőbe behívott pályázók
(a pályázók számától függően összességében max. 30 fő)helyben készült
alkotásai alapján alakítja ki.

• A pályamunkák hátoldalán, leadása előtt kérjük feltüntetni a következő adatokat:
1.Név
2.Életkor
3.Lakcím,
4.Elérhetőségek (e-mail, telefon )
5.Témaválasztás
• A pályamunkák leadási helye:
Dávid Művészeti Szabadiskola -1111 Budapest, Lágymányosi u.14/b

• A pályamunkák leadásának ideje:
Az aktuális pályázat leadási határidejét megelőzően ,keddi és pénteki napokon
17.00-19.00-ig .

• Zsűri - zsűrizés :
A zsűri tagjai egyfordulós pályázatok esetén : a Dávid Művészeti Szabadiskola
oktatói(min.3fő)
A zsűri tagjai kétfordulós pályázatok esetén : első fordulóban( kizárólag a beadott
pályázati művek alapján) a Dávid Művészeti Szabadiskola oktatói (min.3fő),
a második un. helyszíni fordulóban, végzsűrizéskor 2 fő a Dávid Művészeti Szabadiskola
tanáraiból , 1 fő külső intézményi /egyetem, egyéb művészeti iskola, oktató intézmény/
oktató, l fő meghívott képzőművész és 1 fő nem képzőművész személy
(összességében 5 fő).

• Eredményhirdetés :
A pályázati kiírásban szereplő eredményhirdetési naptól a Dávid Művészeti Iskola honlapján
(www.david-art.hu/aktuális/pályázataink/olvashatók a pályázati eredmények és a díjátadás ideje

.• Érdeklődés,információ pályázattal kapcsolatban( kivéve pályázati eredmények) :
Telefon : 06 20 5611421
e-mail : info@david-art.hu

Felnőtt pályázatunk

• FELNŐTT PÁLYÁZATOK •

• Pályázat típusa : egyfordulós

• Téma:

1. Álmok és a való világ.
2. Civilizációs betegségek.
3. Természet és a gépi világ.



• Technika:
Tus,Pác,Tempera, Aqvarell,Kollage,Montage.

• Méret: A/3-as

• Beadható pályázati művek száma: 2db.

• A pályázat benyújtási határideje: 2009 Május 30.
• Eredményhirdetés: 2009 június 5-től

Pályázataink- ifjúsági korsztály részére

• IFJÚSÁGI PÁLYÁZATOK •

• Pályázat típusa : egyfordulós


• Téma:

1. Átváltozások.
2. Belső utazásaim.
3. Reakciók a média világára.

• Technika:
Tus,Pác,Tempera, Aqvarell,Kollage,Montage.

• Méret: A/3-as
• Beadható pályázati művek száma: 2db.

• A pályázat benyújtási határideje: 2009 Május 30.

• Eredményhirdetés: 2009 június 5-től

Pályazatunk- gyerekeknek

• GYERMEK PÁLYÁZATOK •

• Pályázat típusa : egyfordulós

• Téma:

1. Kitől, mitől félek?
2. Szeretett tájam vagy városom mintha felülről látnám madárként.
3. Milyen állat ,tárgy ,növény,hangszer ,táj,épitmény lennél -Önarckép.

• Technika:
Tus,Pác,Tempera, Aqvarell,Kollage,Montage.

• Méret: A/3-as
• Beadható pályázati művek száma: 2db.

• A pályázat benyújtási határideje: 2009 Május 30.

• Eredményhirdetés: 2009 június 5-től

Karinthy Szalon Kiállítás